Nedělní zpověď

Stories

Je neděle ráno. Poslouchám What If od Pentatones. Nevyhnu se myšlenkám, které mě doprovázejí již pár týdnů. Nevím, zda je něco ve vzduchu, ale když se blíží konec jedné kapitoly, dost možná s tím nastává i čas pro uzavření a přepsání těch ostatních. 

V květnu se mi splnily dvě myšlenky, které jsem si nosila v hlavě již dlouho. Souvisí s prací a blogem. Víte, jak se říká, ať to necháte „na vesmíru“ a ono se to samo zařídí? Tak přesně tak jsem přišla k nové pracovní spolupráci a také k nabídce, která vznikla na základě mého blogu. Musím věřit, že postupně mi přijdou pod ruku i další projekty, kterými si budu nejen vydělávat, ale zároveň se skrze ně rozvíjet.

Ale jsou tu i jiné myšlenky. A jiné události. Odehrávají se uvnitř vás. Osobní pohnutky, které souvisí se stylem života a s tím, s kým byste ho chtěli prožít. Jde to plánovat? Říká se, že když chceš Pána Boha rozesmát, dělej si plány. Občas vnitřně bojujete, třeba s egem? Kdo ví. A pak přijde moment, kdy se vše vyčistí, musíte přijmout, co přijde a nějak se k tomu postavit. A často to přijde ve chvíli, kdy si to nepřejete, a nebo jste si to podvědomě přáli? Paradoxně cítím jistou dávku klidu, i když spolu s uzavřením jedné kapitoly – té univerzitní – se třeba uzavře i jiná, na které mi velice záleželo – a samozřejmě – pořád záleží. Ale přišel moment, kdy jsem opustila zónu strachu, udělala rozhodnutí a zbytek této kapitoly mého života nechávám „někde tam nahoře.“ Ať se stane, co pro mě bude nejlepší. Nechávám řeku plynout.

A řeku nechám plynout vlastně ve všem. Zároveň cítím, že spolu se všemi událostmi a pocity posledních měsíců jsem přestala bojovat s některými dilematy. A také nechávám promlouvat to, po čem mé já touží. Vše začíná být jasnější. Mysl čistší.

A co vám tím chci říci? Že naše myšlenky se plní, přejme si, ale na ničem nelpěme. Věřím, že pokud si něco opravdu přejeme, tak se nám to splní. A pokud se děje něco a vás to netěší, a víte, že to nemůžete ovlivnit, nechte to být. Spousta věcí má tendenci se vyřešit sama a spousta toužebných momentů přijde ve chvílích, kdy je nejméně čekáme. A když něco nevyjde? Přijde to později.

A.

10 thoughts on “Nedělní zpověď

  1. Súhlasím s tebou, tiež sa snažím nechať veci tak ako sú a cítim sa lepšie. Som slobodná a nestresujem sa tým, čo bude o pár rokov. Najlepšie veci sú väčšinou aj tak tie neplánované. Mávala som obavy, kedy príde láska, robila som pre to všetko možné a teraz som sa už na to vykašľala, prestala som to organizovať po svojom a konečne môžem dýchať a uvidíme ako to dopadne.

    Liked by 1 osoba

  2. Krásný článek, fakt super 🙂 Já jsem dřív plánovala neustále, jestli z toho někdy vyšlo aspon 10%, tak jsem byla ráda. 😀 Právě taky už všechno nechávám na vesmíru a ono to nějakým zvláštním způsobem funguje. Jednou mi jedna slečna řekla, že tenhle vesmír a přitažlivost a blablabla jsou kraviny, že je to všechno lidská intuice. Ať tak či onak, lepší neplánovat, jen si řádně přát a být vděčný 🙂

    Liked by 1 osoba

    1. Souhlasím s tebou 🙂 Já byla plánovač, že to by jeden neřekl. A až poslední dva roky na to rezignuju – tedy na to, co opravdu plánovat nelze. No uvidíme, co se stane. Třeba to je lidská intuice, prostě je to něco „víc“ v tomhle světě 🙂

      To se mi líbí

  3. Naprosto souhlasím, popravdě se nacházím v podobném období a přemýšlím o podobných věcech. Tenhle článek mi kápl do noty. Ale máš pravdu, všechno vždycky nějak dopadne a někdy je lepší nad tím zbytečně nedumat a nechat to plynout. Navíc pokud věci dopadnou jinak, než jsme čekali, může to být naopak dobře a o těch nečekaných překvapeních přeci život je. To, co se zprvu může zdát jako překážka nás nakonec může nasměrovat právě tím správným směrem. 🙂

    To se mi líbí

    1. Souhlasim s tebou 🙂 I kdyz mi trvalo par let se naucit takto myslet. Ale praxe ukazala, ze co se ma stat, se stane, ze veci obcas nevyjdou, ale vyjde neco jineho…:) A ze clovek ma byt opatrny na to, co si mysli, protoze se to muze promenit ve skutecnost 🙂

      To se mi líbí

Zanechat Odpověď

